بر روی این دامنه اینترنتی سیستم مدیریت محتوا
پارس سی ام اس
نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت طراحی سایت
می باشد. طراحی وب
با استفاده از پرتال
( پورتال
) پارس منجر به طراحی وب سایت
شما می شود. طراحی وب سایت
کپی رایت پورتال
پارس
کاهش مصرف |
|||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
... وی بیان داشت؛ پوسیدگی دندان، پوکی استخوان و کوتاهی قد از جمله عوارض کمبود مصرف شیر می باشدکه هزینه درمانی و جبرانی آن به دهها میلیارد تومان می رسد ... مشاور انجمن صنایع لبنی ایران خواستار ارتقای فرهنگ مصرف شیر و تغییر نگاه و ذائقه مردم جهت مصرف این ماده حیاتی و با ارزش غذایی شد ... مهندس چمنی از عدم اجرای طرح ده ساله افزایش مصرف سرانه شیر خام و لبنیات گلایه کرد و تصریح نمود؛ در برخی از کشور ها مصرف شیر حالت اجباری داردو در بسیاری از جوامع نیز به شیر یارانه تعلق می گیرد ... وی در ادامه تاثیرات اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها را مورد توجه قرار داد و افزود؛ تعطیلی دامداری ها و کاهش تولید شیر تولیدی و ظرفیت واحدهای لبنی،کاهش کیفیت محصولات لبنی ، کاهش مصرف شیر و لبنیات ، بی اعتنایی به احداث واحدهای مورد نیاز لبنی و حذف یارانه شیر از جمله تبعات پیاده سازی این برنامه بوده است ... به ویژه آنکه کارشناسان امر برآورد می کنند احتمالا تا 40 درصد شیر تولیدی کشور به دلیل افزایش هزینه ها و تعطیلی دامداری ها و کشتار دامها کاهش یافته است ... این کارشناس مطلع پیش بینی کرد عوارض و هزینه های ناشی از مصرف پایین شیر و مواد لبنی به خصوص در 4 دهه آینده که درصد سالمندان ایران به اوج خود می رسد بسیار بالا خواهد بود و پیش گیری از آن همه پیامد را منوط به توجه همه جانبه به این مساله مرتبط دانست ادامه ...
... وی طرح مدیریت و نگهداری باغات، اصلاح ساختار بستر باغ، استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار به منظور کاهش مصرف آب و استفاده ی بهینه از آب، آموزش باغ داران برای تولید محصول سالم و بهداشتی از جمله اقدامات این سازمان در راستای حمایت از باغ داران پسته کار استان برشمرد و افزود: پیش بینی می شود عوامل فوق باعث افزایش 10 درصدی تولید نسبت به سال گذشته شود ادامه ...
... یک متخصص تغذیه گفت: مصرف منظم ماهی باعث پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی می شود ... دکتر حسن مظفری با بیان اینکه مصرف آبزیان و در راس آنها انواع ماهی دارای ارزش غذایی زیادی هستند، گفت: متاسفانه در کشور ما با مصرف کم این فرآورده غذایی از مزایای آن کمتر بهره مند می شویم ... وی با اشاره به اینکه مصرف سرانه ماهی در ایران قابل مقایسه با سایر کشورهای جهان نیست، اظهار کرد: مصرف سرانه ماهی در ایران بین 3 تا 5 کیلوگرم می باشد و این در حالی است که کشورهای آسیایی میانه و آسیای شرقی( ژاپن و کره) دارای مصرف سرانه ماهی فوق العاده بالایی هستند، به عنوان مثال مصرف سرانه ماهی در ژاپن به 60 تا 75 کیلوگرم و در کشور کره به 50 کیلوگرم می رسد ... این متخصص تغذیه با تاکید بر اهمیت مصرف ماهی گفت: در سال 1979 محققان با بررسی های انجام شده در اسکیموها که عمده ترین محصولات غذایی آنها آبزیان و به ویژه ماهی است پی بردند که میزان بیماری های قلبی عروقی و اختلالات ناشی از آن بسیار کم مشاهده شده است و با بررسی های محققان، دلایل کاهش بیماری های قلبی عروقی در نتیجه مصرف زیاد ماهی به اثبات رسید ... عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد عدم آگاهی افراد جامعه نسبت به ارزش غذایی ماهی، عدم دسترسی و گران بودن قیمت ماهی را از عمده ترین دلایل کاهش مصرف ماهی عنوان کرد و به راهکارهایی برای ترویج افزایش مصرف ماهی تاکید نمود ادامه ...
... در مطلب پیش رو چند دلیل منطقی برای مصرف بیشتر پاستاها ذکر می کنیم ... اما این حالت با مصرف مواد غذایی که حاوی قندهای دیر جذب هستند به وجود نمی آید به خاطر این که این قندها به تدریج هضم می شوند و در عین حال احساس نشاط و سیری ایجاد شده طولانی مدت است ... برای همین بعد از مصرف این مواد غذایی چندین ساعت سیر هستید و انرژی زیادی احساس می کنید ... توصیه می شود روزانه 30 گرم فیبر مصرف شود ... با مصرف پاستاها، حبوبات، بادام، گردو یا نان کامل، میوه و سبزیجات، به آسانی می توان روزانه این میزان فیبر را جذب کرد ... غذاهای آماده ای که در عرض چند دقیقه در مایکروویو آماده ی مصرف می شوند معمولا حاوی چربی و قندهای مضر و همچنین نمک زیاد بوده و از لحاظ پروتئین نیز فقیر هستند ... پاستاها جلوی انباشتگی چربی ها را می گیرند متخصصان حوزه ی تغذیه معتقدند مصرف زیاد قندهای دیر جذب یعنی کاهش مصرف قندهای زود جذب که در بدن و بیشتر در ناحیه شکم به صورت چربی تلنبار می شوند ادامه ...
... وی افزود: مصرف قندها و کربوهیدرات های ساده مانند قند و شکر، نان های سفید و برنج سفید در محیط کار اگرچه در کوتاه مدت به بالا رفتن قند خون کمک می کند، اما با تحریک ترشح انسولین، ورود گلوکز به سلول را تسریع کرده و در نهایت کاهش قند خون و عوارض ناشی از آن مانند خستگی، خواب آلودگی و کاهش بازده کاری را به دنبال دارد ... بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت(وبدا)، به گفته این متخصص تغذیه، مصرف مداوم کربوهیدرات ها و غلات مانند انواع کیک، کلوچه، بیسکویت با توجه به میزان کالری بالا، می تواند سبب اضافه وزن و چاقی به ویژه در افرادی با فعالیت بدنی کم شود ... وی ادامه داد: با تغییرات جزئی از جمله کاهش مصرف قند و کافئین مصرفی در محیط کار و رعایت اصول تنوع در برنامه غذایی روزانه می توان به حفظ تعادل قند خون و افزایش دریافت مواد مغذی کمک کرد که نتیجه آن علاوه بر حفظ سلامت، افزایش کارایی و بازده کاری کارکنان در محیط های کار است ادامه ...
... کاهش مصرف گوشت قرمز = پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 مصرف زیاد گوشت قرمز با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در ارتباط است ... پیش از این محققان به این نتیجه رسیده بودند که مصرف زیاد گوشت قرمز و به خصوص محصولات گوشتی از قبیل سوسیس، کالباس و ... اخیرا نتایج پژوهش گسترده ای که در american journal of clinical nutrition منتشر شد نشان می دهد افراد بزرگ سالی که گوشت قرمز زیادی مصرف می کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 قرار می گیرند ... محققان بخش سلامت عمومی دانشگاه هاروارد انگلیس اطلاعات بیش از 440000 نفر را مورد مطالعه قرار دادند تا ارتباط بین مصرف گوشت قرمز و ابتلا به دیابت نوع 2 را بررسی کنند ... بعد از اتمام مطالعات، محققان به این نتیجه رسیدند افرادی که روزانه 100 گرم گوشت قرمز مصرف می کنند 19 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 قرار می گیرند ... از این گذشته محققان مشاهده کردند که متأسفانه مصرف روزانه فقط 50 گرم از محصولات گوشتی مثل سوسیس و کالباس احتمال ابتلا به این بیماری را تا 51 درصد افزایش می دهد ... مصرف زیاد گوشت قرمز و به خصوص محصولات گوشتی از قبیل سوسیس، کالباس و ... احتمال ابتلا به سرطان کولون را افزایش می دهد محققان توصیه می کنند که به جای مصرف گوشت قرمز و همچنین محصولات گوشتی از پروتئین های گیاهی استفاده شود ادامه ...
... کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج افزود : در طول روز باید از گروه های مواد غذایی مختلف شامل نان وغلات میوه و سبزی جات، شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات، چربی و جانشین های چربی ( انواع آجیل و دانه های روغنی ) مصرف کنید و از پرخوری در وعده های اصلی پرهیز کرده و غذاهای خود را در 6 وعده شامل سه وعده اصلی و سه میان وعده کم حجم مصرف کنید ... بر اساس این گزارش برای داشتن رژیم تغذیه ای سالم، خوردن حداقل 6 تا 8 لیوان آب برای رفع نیاز روزانه ی بدن ضروری است و کاهش مصرف نمک سبب کنترل فشارخون و افزایش طول عمر می شود ادامه ...
... در حالی که در کشورهای اروپایی برای تبدیل هر 100 تن چغندر به شکر 17 تا 20 تن انرژی بخار مصرف می شود، در ایران سه برابر این میزان یعنی 60 تا 70 تن بخار مصرف می شود که 60 درصد کل هزینه کارخانه های قند را تشکیل می دهد ... خلیل بهزاد – مدیر عامل مرکز صنایع قند ایران با بیان این که صنعت قند با مشکل مصرف انرژی مواجه است، گفت: با توجه به این که ماشین آلات این صنعت فرسوده است، آب و انرژی بالایی برای تبدیل چغندر قند به شکر مصرف می کنند که باید این میزان مصرف کاهش یابد ... وی افزود: طی سال های گذشته 13 متر مکعب آب به ازای هر تن چغندر در کارخانه ها مصرف می شد که هم اکنون به یک و نیم متر مکعب کاهش یافته است اما بازهم باید این میزان مصرف با بهره گیری از نیروهای متخصص و به کارگیری علم در تولید کاهش یابد ... بهزاد اظهار کرد: با واقعی شدن قیمت سوخت با مشکل افزایش شدید هزینه سوخت و انرژی مواجه شده ایم که ضروری است متخصصان بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع قند را تربیت کرده و به کار گیریم ... مدیرعامل مرکز صنایع قند ایران گفت: با استفاده از علم و تکنولوژی می توان مصرف سوخت را کاهش داد مشروط بر این که مجوز تربیت نیروی متخصص داده شود ... وی افزود: وزارتخانه های مربوطه باید مجوز پرورش نیرو برای کاهش مصرف انرژی را بدهند در حالی که فقط نیروی متخصص تولید قند تربیت می شود اما صنایع قند صنایعی هستند که نیازمند متخصصان ویژه و متفاوت از دیگر صنایع است ادامه ...
... وی در ادامه تصریح کرد: جنوب کرمان از پیشگامان تولید محصولات ارگانیک و سالم در قاره آسیاست که در سال های اخیر گام های بسیار بلندی در این مسیر برداشته شده است که می توان به مدیریت تلفیقی آفات، مبارزه بیولوژیک، کاهش مصرف کودهای ماکرو، بهبود تغذیه به روش های محلول پاشی، توسعه استفاده از قارچ کش های بیولوژیک و ضدعفونی خاک با آفتاب solarization – soil و ... سالاری در ادامه از مکانیزاسیون در جنوب کرمان سخن گفت و افزود: کاهش هزینه های تولید از دغدغه های اصلی ماست که با مکانیزه نمودن باغات و نخیلات، هزینه های کارگری به نحو چشمگیری کاهش و از طرف دیگر شاهد تولید محصول با قیمت پائین باشیم که در جنوب کرمان این امر در حال اجراست ادامه ...
... رییس انجمن صنفی کارخانجات آرد خوزستان با بیان این که پس از اصلاح قیمت گندم، آرد و نان، تولید کارخانجات30 تا 40 درصد کاهش یافته است، گفت: کاهش تولید کارخانجات آرد استان به علت صرفه جویی مردم، خرید به اندازه نیاز، کاهش مصرف غیرضروری و از سوی دیگر وجود ظرفیت تولید مازاد بر نیاز است ... ضیاییان تصریح کرد: مردم اکنون به اندازه نیاز و مصرف روزانه خود، نان می خرند و اگر کیفیت آن پایین باشد، اعتراض می کنند ... ضیاییان ادامه داد: هنوز بعضی از کارخانجات استان از این گندم بی کیفیت در انبارهای خود ذخیره دارند و نتوانستند تمام آن را در سال گذشته مصرف کنند و این گندم به محض اختلاط با گندم دیگر، کیفیت آرد را به شدت کاهش می دهد ادامه ...
کاهش مصرف |
|||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|